Angažman zaposlenih je vrlo značajan faktor jer pokreće organizacije za vreme ekonomskog rasta, a što je još važnije, i onda kada su tržišni uslovi nestabilni i podložni promenama. Kada radnici postanu nezainteresovani, kompanija gubi novac, projekti se usporavaju, troše se resursi, angažovaniji radnici trpe, a ciljevi se ne postižu. Zbog toga je angažman zaposlenih jedno od ključnih pitanja s kojim se danas suočavaju vodeće svetske organizacije.

Organizacije bi mogle da apsorbuju nekolicinu nezainteresovanih radnika, ali mnogi rukovodioci ne shvataju koliko je značajan taj problem. Istraživanjem je utvrđeno da je više od jedne trećine radnika, u 17 najvažnijih svetskih ekonomija, nezainteresovano, a čak trećina je negde u sredini – ne nanose štetu svojim kompanijama, ali ni ne postižu značajne poslovne rezultate.

Kao i drugi složeni problemi s kojima se rukovodioci danas suočavaju, angažman zaposlenih ima mnogo varijabli koje je vrlo teško dokučiti. Kao nastavak na decenijsku istoriju istraživanja o radu i radnom mestu, Steelcase se udružio s globalnom istraživačkom firmom Ipsos kako bi saznali na koji način radna okruženja utiču na angažman zaposlenih. Postavili smo sledeća pitanja:

Mogu li se prostori strateški iskoristiti kako bi se uticalo na angažman?

Koje vrste promena će u radnom okruženju imati najveći uticaj?

Rezultati ovog istraživanja ukazuju na to da radno okruženje može ili doprineti jačanju angažmana zaposlenih ili ga narušiti. Takođe su identifikovana područja u kojima bi bilo najkorisnije uvesti promene. Evo ključnih otkrića…

  1. Angažman zaposlenih je u pozitivnoj korelaciji sa zadovoljstvom na radnom mestu

Podaci pokazuju da je kod radnika koji su zadovoljni različitim aspektima svog radnog mesta takođe prisutan i veći nivo angažovanosti. Samo 13 odsto radnika širom sveta vrlo je angažovano i zadovoljno celokupnim radnim iskustvom.

 

  1. Angažovani radnici imaju veću kontrolu nad celokupnim radnim iskustvom

Najangažovaniji radnici imaju veću fleksibilnost pri odabiru gde i kako će raditi. Oni se mogu lako kretati po kanelariji, menjati položaje i birati gde žele da rade na temelju zadataka koje moraju da obave. Ovo otkriće sugeriše da je ključni princip dizajniranja radnog mesta osiguravanje niza prostora – za grupe i pojedince, mobilne i statične radnike – kao i određivanje jasne politike rada koja omogućava zaposlenima da biraju.

 

  1. Fiksirana tehnologija je češći izbor od prenosne – i to u odnosu 2:1

Uprkos globalnom prihvatanju mobilnih uređaja za ličnu upotrebu, velika većina ispitanika izjavila je da njihove organizacije poseduju dvostruko veću količinu fiksirane tehnologije od prenosnih opcija. Osobe kojima je za rad potreban pristup digitalnim informacijama, zbog toga se mogu osećati vezanim za svoje stolove pa je manje verovatno da će se družiti s kolegama koji nisu fizički u blizini. S obzirom na promene u načinu rada, organizacije će morati da razmotre usklađivanje svojih radnih prostora i tehnoloških strategija.

 

  1. Tradicionalni stilovi rada su i dalje zastupljeni

Dizajn radnog mesta i radno iskustvo uveliko se razlikuju, čak i u susednim zemljama, a gotovo dve trećine zaposlenih kaže da rade ili u individualnim ili u zajedničkim kancelarijama. Potpuno otvorene kancelarije zauzimaju značajan procenat svih radnih prostora – gotovo četvrtinu – ali one definitivno nisu norma. Nijedan ekstrem – potpuno zatvoreni ili otvoreni – nije pravo rešenje, a rezultati ovog istraživanja sugerišu da organizacije nisu adekvatno dizajnerski napredovale. Iz tog razloga i ne beleže porast angažmana zaposlenih.

  1. Kulturni kontekst utiče na nivo angažmana

Kulturne norme i ekonomski faktori zemlje u kojoj zaposleni živi utiču na njegove perspektive o radu i fizičkom radnom mestu. Čak mogu uticati i na to koliko su zaposleni zadovoljni radnim mestom i ukupnim angažmanom.

Ovo istraživanje je sprovedeno na 12.480 kancelarijskih radnika u 17 zemalja, a dokazalo je povezanost stavova zaposlenih o njihovom radnom mestu s nivoom angažmana. Zaposleni koji su vrlo zadovoljni svojim radnim okruženjem takođe su najviše angažovani. Suprotno tome, oni koji su izrazito nezadovoljni svojim radnim okruženjem su potpuno nezainteresovani.

Izvor:https://info.steelcase.com/global-employee-engagement-workplace-comparison-emea?hsCtaTracking=72ae1696-404d-4cfe-8fdd-10416612717c%7C76728872-4890-4dbc-b0fa-7bfaf67e0923#compare-about-the-report