Steelcase i Microsoft predstavljaju “Creative Spaces” – niz prostorija i tehnologija koje omogućavaju kreativne procese.

Kreativni mislioci su neophodni budućnosti. Suočeni smo sa globalnim pitanjima koja zahtevaju od svih nas da oslobodimo naš kreativni potencijal za rešavanje problema, povezivanje i generisanje ideja. Kreativnost nije domen rezervisan isključivo za umetnike i muzičare, to je proces u koji se svi možemo uključiti i koji svi moramo ohrabriti. Ovo je jedan od razloga zašto su Steelcase i Microsoft objavili partnerstvo kojim žele pomoći ljudima da pojačaju ove kritično važne procese na poslu. Ove dve kompanije predstavljaju “Creative Spaces”, zajednički razvijen niz radnih prostorija integrisan sa tehnologijom, koji je dizajniran da neguje kreativno razmišljanje na poslu.

Kreativnost je kritična poslovna veština 21. veka, istaknuta potrebom poslovnih sistema za inovacijom i rastom, kao i željom zaposlenih za smislenijim radnim zadacima; prema istraživanju ove dve kompanije. Međutim, uprkos želji da se poveća kreativnost, veliki broj organizacija ne razmišlja o svom ulaganju u tehnologiju i prostorije holistički; rezultat ovoga je da su uslovi za razvoj kreativnosti zaposlenih ispod optimalnih.

Zajedničko istraživanje otkriva pritiske koje ljudi osećaju od prelaska ka kreativnijem radu:

Postoji veća potreba za kolaboracijom, međutim tek 25% ispitanika oseća da mogu biti kreativni u prostorijama koji su im trenutno raspoloživi za grupni rad.
Studija takođe otkriva vezu između kreativnosti i privatnosti. Imati mesto za rad bez ometanja je rangirano kao drugi faktor koji može poboljšati kreativnost, odmah iza potrebe za više vremena za razmišljanje, prema ocenama zaposlenih.
“Problemi sa kojima se suočavamo na poslu danas su mnogo kompleksniji nego što su bili u prošlosti. Oni zahtevaju nov, kreativan način razmišljanja i radikalno različit proces rada,” kaže Sara Armbraster, potpresednik odelenja za strategiju, razvoj i nove poslovne inovacije pri Steelcase-u. “Mi verujemo da svako ima kapacitet za kreativno razmišljanje, kao i da su ljudi zadovoljniji radeći kreativan i produktivan posao. Zajedno sa Microsoft-om ćemo pomoći organizacijama da smisleno integrišu prostorije i tehnologiju kako bi ohrabrili kreativno ponašanje na poslu.”
Zajedničko istraživanje kreativnog rada, je takođe otkrilo da proces kreativnosti zahteva raznolike modalitete rada, kao i različite tipove tehnologije. Ljudima je potrebno da rade sami, u paru ili u grupama različite veličine kroz kreativni proces; i da su im potrebni razni uređaju koji su prenosivi ili integrisani u radne prostorije. Takođe prostorije bi trebalo da inspirišu ljude bez ugrožavanja njihovih performansi.

“Svaki Microsoft Surface uređaj teži da probudi kreativca u svakome od nas. Uređaji poput Surface Studio-a i Surface Hub-a su u osnovi dizajnirani oko načina na koji ljudi prirodno stvaraju, povezuju i sarađuju.” kaže Rajan Gavin, generalni direktor za Microsoft Surface. “Zajedno sa Steelcase-om, imamo neodoljivu priliku da spojimo radne prostorije i tehnologiju u kompaktnu celinu koja omogućava našem najverdnije resursu, ljudima, da otključaju svoju rkeativnost i to podele sa drugima. Ovo je moderno radno mesto.”

“Većina zaposlenih radi na zastareloj tehnologiji i u prostorijama koje su utemeljene na prevaziđenim metodama rada, što im otežava da rade novijim, kreativnijim metodama,” kaže Bob O’Donel, predsednik, osnivač i glavni analitičar TECHnalysis Research. “Jasno je da su Creative Spaces dizajnirani da premoste trenutnu prazninu između radnih prostorija i tehnologije, kao u da pomognu da se kreativan rad dešava prirodnije.

Pet osnovnih Creative Spaces modula su izloženi u Njujorku u Steelcase-ovom WorkLife centru.

Respite Room

Kreativan rad zahteva mnoštvo različitih stanja uma, uključujući i potrebu da se balansira aktivan grupni rad sa privatnošću i vremenom za zasebno razmišljanje.

Focus Studio

Zasebni kreativan rad zahteva privatnost, da bi se koncentrisali i ušli u stanje visoke produktivnosti, Focus Studio omogućava brz prelazak u saradnju u paru. Takođe je mesto gde se ideje mogu razviti i iskristalisati pre nego što se predstave kompletnoj radnoj grupi.

Duo Studio

Rad u dvoje je osnova kreativnog ponašanja. Ova prostorija pruža podršku poverenju u odnosu u kojem dvoje ljudi mogu da zajednički stvaraju rame uz rame, dok takođe podržava zaseban rad. Sadrži i salonski deo u koji se može pozvati ostatak tima za brzo kreativno razmatranje novih ideja, ili u kome možete napraviti pauzu i “pobeći” bez napuštanja prostorije.

Maker Commons

Sabiranje ideja i ubrzano pravljenje prototipa su suštinski elementi kreativnosti. Ova prostorija je osmišljena da podstakne brze smene između razgovora, eksperimentisanja i koncentracije.

Ideation Hub

Visoko tehnološko odredište koje ohrabruje aktivno učestvovanje i jednake prilike za doprinos dok ljudi zajedničku stvaraju, rafinišu i dele ideje sa svojim članovima tima koji su u blizini ili na drugom mestu.