Jutro je, još se izležavate u krevetu, a već rukom posežete za mobilnim telefonom i žmirkajući prelećete nepročitane mailove… Imate ih već na desetine, a još nije ni osam sati. Dobro, mislite, stići ću sve. U autu ću odgovoriti na nekoliko njih, a kasnije ću dovršiti, kad stignem, između nekoliko sastanaka.

Ubrzo evo vas pred firmom, sedate na brzu kafu s kolegom u kafiću da biste se dogovorili oko današnjeg rasporeda i važnog sastanka koji imate nakon ručka. Pre nego što izgovorite porudžbinu, upitate konobara – koja vam je šifra za WiFi, a kroz glavu vam prođe – sva sreća, danas je sve online, pa zajedno s kolegom možete i u kafiću dovršiti važnu prezentaciju.

Pomalo neudobna stolica podseća vas na to koliko se način rada promenio…

Zvuči poznato?

Verujemo da se svako od vas barem jednom našao u ovoj situaciji.

– Činjenica je da se način rada promenio iz temelja i danas se odvija svuda – u kafiću, krevetu, automobilu, predvorju hotela… –  goruća tema poslednjih godina – kako bi trebao izgledati savremeni poslovni prostor koji ispunjava sve potrebe svojih zaposlenih.

Kompanija Delight je svoju reputaciju izgradila svesna tih tektonskih promena. U svom CV-u imamo više od 700 klijenata kojima smo pomogli da usklade naizgled kontradiktorno.

– Od globalnih korporacija, do malih domaćih startup-ova, ljudi danas od kancelarije očekuju nešto sasvim drugo nego pre recimo desetak godina. Očekuju dobru i podsticajnu atmosferu i beg od privatnih problema. Očekuju i ‘vibe’ kafića u kojem se tako dobro osećaju, ali i udobnost sopstvenog doma u kojem najradije borave.

Sve to uklopljeno u poslovni kontekst, u okruženje u kojem je tehnologija sveprisutna, tek tada postaje – najbolje mesto za rad. Čak i bolje od kafića jer pruža više privatnosti, ali i bolje od kuće jer prisutnost kolega je nezamenjiva – ovakvo shvatanje kancelarije u kojoj provodimo najveći deo vremena zahteva kompletan pristup.

Delight zato pažljivo bira partnere koji su redom vodeće svetske kompanije u svom području: Steelcase, Interface, Deko, Fornasarig… čijim proizvodima već godinama u Srbiji i regionu oprema kancelarije kompanija kao što su Unilever, Microsoft, Beiersdorf, Hewlett Packard, Heineken, …

– Pažljivim planiranjem prostora klijenata postiže se to da njihove kancelarije postanu upravo takva mesta. Arhitektura, stakleni i pregradni zidovi, podne obloge, kancelarijski nameštaj i tehnologija; elementi su slagalice koju Delight-ov tim uvek iznova složi, uzimajući u obzir potrebe ljudi koji prostor koriste, što često nije lako jer klijenti imaju ograničene budžete, ograničen broj kvadrata, žele da izbace ili bolje iskoriste hodnike, kao i svaki deo poslovnog prostora.

– Odnos ‘uloženo-dobijeno’ sveprisutna je potreba. Rešenje koje Delight uvek preporučuje jeste: omogućite zaposlenima da sami odaberu mesto i način na koji će odraditi ono što danas moraju.

colaboration

Ako bi uz kafu, onda uz kafu. Kreativnost i motivacija su najvažniji, i ako su te dve stvari na odgovarajućem nivou uspeh neće izostati.

I svakako uključite zaposlene u proces planiranja jer će vam se to vratiti tamo gde vam najviše treba: na rezultatu, na kraju godine. U kancelariji koja sada ima ‘vibe’ kafića i udobnost doma.

JESTE LI ZNALI?

  • 70% novih ideja stvaramo sarađujući sa kolegama – a ne individualno!
  • Rad u malim grupama (2-5 ljudi) puno je efikasniji nego u velikim
  • Kada vas neko prekine, potrebno vam je 15 minuta da se ponovo skoncentrišete
  • Kancelariju treba planirati tako da podstiče kretanje i promenu položaja – stručnjaci preporučuju 10.000 koraka dnevno.