Kafa na radnom mestu – moćan alat za povećanje produktivnosti svake organizacije. U današnje vreme sve više i više preduzeća odvaja delove svog prostora za sopstvene kafiće i druga mesta za neformalno okupljanje zaposlenih gde je šoljica kafe nešto više od toplog napitka. Razlog za ovu pojavu je vrlo jednostavan. Bez potrebe za napuštanjem svog radnog stola možemo obaviti mnogo aktivnosti. Otići online i biti u toku sa najnovijim vestima, učestvovati u diskusijama, obaviti veliku količinu posla. Ali radeći ovako, propuštamo priliku da učestvujemo u specifičnim aktivnostima koje današnje organizacije čine uspešnim: građenju ličnih odnosa među zaposlenima, povećanju poverenja, učestovanju u timskom radu, kao i građenju korporativne kulture – stvarima koje se razvijaju uživo, kontaktom među ljudima, razgovorom uz šoljicu kafe.

“Napitci imaju različitu ulogu u toku dana. Na primer mogu nas ublažiti, inspirisati ili ubrzati. Naš prosečan radni dan je okarakterisan onim što pijemo, napitci pružaju strukturu i kontinuitet radnom danu.” kaže Dr Trejsi Brauer, globalni potpresednik Workpalce Vitality za Mars Drinks, odelenje Mars Incorporated, koje je stopostotno fokusirano na radno mesto. Mars Drinks je nedavno naručio svetsku studiju na 3.800 ispitanika, u različitim sektorima privrede i kompanija svih veličina, da bi identifikovao faktore koji doprinose uspešnosti organizacija.

Istraživanje je identifikovalo četiri stuba uspeha organizacije: saradnju, angažovanost, blagostanje i produktivnost. Ovi stubovi su međusobno povezani, i sinergetski stvaraju dinamičnu i naprednu radnu sredinu. “Otkrili smo da saradnja, angažovanost i blagostanje pozitivno koreliraju sa višom produktivnošću. Prisustvo ova tri faktora se pozitivno odražava na nivo produktivnosti. Suprotno međutim nije tačno. Viši nivoi produktivnosti ne vode prema većoj saradnji, angažovanosti ili blagostanju. Zapravo, sudeći prema našem istraživanju, suviše insistiranja na produktivnosti dovodi do udaljavanja radne snage od osećaja saradnje, angažovanosti i blagostanja, što se dalje negativno odražava na samu motivaciju zaposlenih” kaže Dr Brauer. Rešenje obezbediti da se unutar preduzeća stave u fokus sva četiri stuba i na njihovu međusobnu povezanost. Organizacije shvataju poruku i menjaju stare, dosadne sobe za pauzu sa inspirativnim kafe prostorima i barovima sa osveženjem koji su prijatna i produktivna mesta za zaposlene, klijente, posetioce i spoljne ljudske resurse.

Istraživanje Mars Drinks-a, takođe pokazuje da zaposleni visoko cene dostupnost kafe, a posebno na raspon različitih vrsta kafe koja su dostupna. Dr Brauer tvrdi da će 22 procenta ljudi napustiti radno mesto kako bi došli do sjajne kafe koja im inače nije dostupna u kancelariji. “Samo razmislite o uticaju na produktivnost. Ako ljudi odlaze, to nije samo gubitak njihovog radnog vremena, to je takođe propuštena prilika za povezivanje sa svojim kolegama” rekao je Dr Brauer. “Samo prisustvo kafe i iskustva koje ona donosi može pomoći u povećanju kolaboracije, produktivnosti, dobrobiti i angažovanosti na radnom mestu.”

Kroz svoja istraživanja, Mars Drinks inspiriše ljude na poslu da razmišljaju drugačije o svom radnom danu – da razmišljaju kakav radni dan potencijalno može biti.

Izvor: Mars Drinks