Radnici tačno znaju šta ne žele na poslu – a to su isprazni, jednolični prostori u kojima ideje umiru.

U stvari, nedavno istraživanje koje je Steelcase sproveo na kancelarijskim radnicima širom sveta pokazalo je da iako 77% ljudi ima vlastito, određeno radno mesto, velika većina – čak 87% – provodi dva do četiri sata dnevno radeći negde drugde. U ovom članku saznajemo odgovore na pitanja: Zašto se zaposleni udaljavaju od svojih stolova? Koje vrste prostora traže? Da li je dovoljno dodati nekoliko modernih detalja u prostor kako bismo zaposlenima obezbedili radno mesto kakvo žele?

Ispostavilo se da je monotonija snažan pokretač promena – nešto više od polovine ispitanika (51%) reklo je da im treba beg od rada na jednom te istom mestu, bilo da su sami ili s drugima. Takođe, voleli bi da imaju prisnije odnose s kolegama, a čak 43% ispitanika veruje da neformalni prostori mogu da doprinesu izgradnji poverenja.

SNOVI I STVARNOST

 

U današnje vreme, zaposleni daju prilično loše ocene pomoćnim prostorima koje im njihove kompanije stavljaju na raspolaganje. Odlučili smo dublje da analiziramo i saznali smo šta je pozadina tako loših ocena:

STAROST KAO JEDAN OD FAKTORA

Mlađe i starije generacije saglasne su oko jedne stvari – svi vole neformalne prostore i koriste ih na dnevnoj bazi. Ali, treba napomenuti da ih koriste iz različitih razloga. Mlađe generacije odabraće restorane ili kafić za projekte na koje moraju jako dobro da se fokusiraju a starije generacije će takva mesta koristiti za saradnju i socijalizaciju.

Pripadnicima mlađih generacija saloni služe kao privatni prostori, a starijima kao prostori za socijalizaciju. Takođe, mlađi zaposleni će koristiti širok spektar neformalnih prostora i prilagođavati nameštaj svojim potrebama, dok će stariji češće birati omiljena mesta i isključivo njih koristiti. Što se tiče nameštaja, stariji zaposleni ga najčešće uopšte neće pomerati.

ŠTO VIŠE, TO BOLJE

Ovo ne bi trebalo da nas iznenadi: kompanije koje nude više ležernih, nadahnjujućih prostora, doživljavaju se značajno naprednijima od onih koje to ne nude.

HIJERARHIJA KANCELARIJSKIH POTREBA

Isto kako imamo osnovne potrebe u životu, poput hrane, vode i sigurnosti, tako imamo i različite potrebe kad smo na poslu. Ako od zaposlenih očekuju napredak, organizacije im moraju omogućiti pristup tehnologijama, velik raspon prostora pogodnih za različite vrste rada i dozvolu za upotrebu tih prostora.

Prema istraživanju, većina organizacija omogućava zaposlenima samo tehnologiju i dozvolu za rad u neformalnim prostorima. Ali ono što nedostaje je niz prostora koji podržavaju fizičku, kognitivnu i emocionalnu dobrobit zaposlenih u kojima oni žele da rade.

 

Izvor: https://www.steelcase.com/research/articles/topics/trends-360/what-workers-want/