Do sada su zaposleni širom sveta nedelje proveli radeći od kuće. Za neke kancelarijske radnike, ove nedelje društvenog distanciranja mogu se protegnuti na mesece. Gotovo su se svi morali prilagoditi novim zahtevima, novim distrakcijama i novom radnom okruženju.

Sviđalo vam se to ili ne, ovo je vreme obaveznog, ali privremenog – rada od kuće.

Prilagođavanje na rad od kuće
Iako je rad od kuće u ovim uslovima i manje nego idealan, situacija je donela na videlo otpornost, kreativnost i prilagodljivost ljudi.
Radnici, po potrebi, razvijaju nove obrasce rada i radnih rutina, pronalazeći istovremeno nove načine za planiranje svojih dana – možda ustaju jako rano kako bi se putem interneta susreli s kolegama u drugim vremenskim zonama ili odvojili vreme usred radnog dana, kako bi se družili sa članovima porodice koji takođe ostaju boraviti kod kuće zbog posla ili škole.
Zaposleni koji rade od kuće takođe eksperimentišu sa novim prostorima i položajima u kojima mogu izvršavati svoje radne zadatke. Zapravo mnogi od onih koji rade od kuće pronalaze dodatnu vrednost u tome što sede van uobičajenog radnog prostora, dok se ostali osećaju udobnije premještajući se s jednog mesta na drugo za potrebe zadataka –  na primer, možda učestvuju u konferencijskim pozivima i online sastancima iza vrata spavaće sobe ili kućne kancelarije, ali odgovaraju na email-ove dok sede u dnevnom boravku ili u kuhinji.

Prilagođavanje na povratak u kancelarije
Onima koji rade od kuće mogla bi nedostajati predvidljivost kancelarije i društvena povezanost s kolegama koju mogu ostvariti uz šolju kafe ili čaja. Ipak, kada se vrata kancelarije ponovno otvore, otkriće da su se vezali za neke od svojih kućnih rutina.
Iako će možda propustiti korišćenje ergonomske kancelarijske stolice ili okupljanje u prostranom kafiću dok rade od kuće, moglo bi im nedostajati i nekoliko toplih, poznatih elemenata doma kad se vrate na radno mesto.
Ovo je vreme za razmišljanje o tome koji su to ugodni fizički elementi kuće – i kako im dizajneri mogu uvesti na radno mesto kada se zaposleni vrate u kancelarije. Evo tri elementa koja treba uzeti u obzir:
Lounge stolice. Nitko ne bi preporučio sedenje u stolici ili sofi tokom celodnevnog radnog dana, iako opušteno držanje na sofi omogućava dobrodošlu promenu tempa. Zaposleni koji su se navikli da koristiti udobnu stolicu ili naslonjač kod kuće, iste mogućnosti bi mogli priželjkivati i u kancelariji. Prostor prikazan na slici niže sadrži trosed Millbrae i Massaud Work Lounge.

Područje tepiha. Topao, mekan osećaj podnog prostirača jednostavan je podizač atmosfere za kancelarijske prostore koji zrače pomalo hladno i golo nakon ovog prelaza iz kućne atmosfere. Niže na slici prikazan je Laugintas Lounge sistem sedenja i Free Stand sto.

Sto za okupljanja. Za mnoge radnike, trpezarijski sto služi kao jezgro. To je veliki zajednički prostor u kojem domaćice mogu raditi jedna pored druge, svaka na svojem projektu. Društvo za trpezarijskim stolom dobro je na primeru radnog mesta, gde se članovi tima okupljaju kako bi rešavali probleme i sarađivali. Prostor prikazan niže prikazuje Portero 415 sto.

Čemu vas je naučio rad od kuće? Zapitajte se što vam nedostaje iz kancelarije dok radite od kuće i obrnuto!

Izvor: Coalesse.com